2017– Book Tag

Nagyon köszönöm a kihívást Girl.from.a.book-nak (Könyvespolc blog), imádom a Tageket :D. Az én kihívottaim Blogger Kamilla (Könyveim Minden Mennyiségben blog) és Arwen (A penchant for fantasy blog), kíváncsi vagyok a válaszaitokra, ti is csináljátok meg, ha szeretnétek.
Most pedig jöjjön a Tag!

1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
Gyerekkönyveket is számítva a Négyszögletű kerek erdő, nem számítva a Szent Johanna Gimi 2. része(igen, azt olvastam elsőnek a sorozatból).

2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ezelőtt és mit fogsz ezután?
Jelenleg nem olvasok semmit, mert készülök a Read-a-thonra, mindent elintézek, ami nem olvasás, hogy jövő héten csak olvasni kellejen :D Lehet azért egy új kiadásos Philosopher's stone újraolvasást beiktatok. Héhéhé! Most esett le, hogy hétvégén lesz egy csomó szabdidőm(nem mintha egyébként nem lenne, de ez még szabadabb szabadidő) és nem leszek számítógép közelben. Ez esetben újratervezés... Angyalfényt fogok olvasni és az Angyalnyárt és a 3. részt is, ha nagyon gyorsan kiolvasom őket.
Ezelőtt az Outlander- Az idegent olvastam (értékelésem). 
Ezután kedden kezdem a Dermesztő ölelést.

3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?
Alkonyat, bár abból sok utálót ismerek, csak azért mégis többségben vannak az imádok. Hmm Büszkeség és balítélet az, amit mindenki imád, de én utálok.

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
Trónok harca? Nagyon remélem, hogy legalább az első részt sikerül tovább olvasnom, de nem tűnik valószínűnek, gondolom továbbra is olyan, mint az első pár száz oldalon. Majd ha erőszak strapabírobb leszek, megpróbálkozok vele megint.


5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
Modern boszorkány. De természetesen az összes könyvet, amit imádtam tervezem megtartani.

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb, vagy megvárod a könyv végét?
Ez sok mindentől függ. Sokszor nem bírom ki, hogy ne tudjam mi lesz. Valamikor abból merítek erőt, ha éppen letenném a könyvet, valamikor pont hogy elrémít (khm Hűséges). Sokszor a vége alapján döntöm el a könyvesboltban, hogy megvegyem-e. Szóval mondanám, hogy ez egy nagyon rossz szokásom, igen elolvasom az utolsó oldalt vagy oldalakat. Igyekszem leszokni róla.

7. Köszönetnyilvánítás: papír és tintapazarlás vagy érdekesség?
Számomra akkor szokott érdekes lenni, amikor látom, hogy egy író megemlít más írókat is, akiktől már olvastam. Az olyanokat nagyon szeretem. Ha, nem... természetesen biztos jó lehet a megemlített embereknek és ha valamilyen ismerősöm írna könyvet, akkor imádnám, ha megemlítene a köszönetnyilvánításban. Olvasóként viszont olvasni azt a sok ismeretlen nevet, tintapazarlásnak tűnik.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Erről eszembe jutott ez az incorrect quote (fejből van lehet nem teljesen így van és van több változata):
Harry Potter fandom: Bárcsak felvennének a Roxfortba!
Percy Jackson fandom: Bárcsak eljutnék a Félvér Táborba!
Árnyvadász fandom: Bárcsak árnyvadász lehetnék!
stb..
Éhezők viadala fandom: Nem, köszi. Jól elvagyok itthon.
Ezen mindig szakadok (mondjuk nyilván jobb az eredetit olvasni) :DD.
Szóval Annával az Anna és a francia csókból, bárkivel a Modern boszorkányból, Hermionével a Harry Potterből és így tovább kihagyva a disztópiákat és egyéb tragikus sorsokat.

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (hely, idő, személy)
Sok könyvem olvasásának van hosszabb-rövidebb története, de hirtelen egyet sem tudok felidézni. Szerintem nagyon különlegesre semmi nem emlékeztet, csak vannak könyvek, amikről a hely az idő vagy a személy aki ajánlotta azonnal beugrik.

10. Mondj egy olyan könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!
Saját kép
Érdekes módon... sétálgatok Londonban. Nem, igazából vonszolom magam a Temze mentén a Millenium Bridge felé, az egész napos városnézés után, valamikor délután és meglátok egy csóóómó könyvet. Rohanok a fantasy részhez és meg is vettem egy olcsó, első kiadású Harry Potter and The Half-Blood Prince-t. Ettől fellelkesültem vagy fél órára aztán még pár óráig vonszoltam magam és megint eltűnt mindem fáradtságom a King's Crosshoz érve. Ott is bevásároltam. Az már más kérdés, hogy eredetileg is 3 könyvvel mentem és visszafelé is el kellett férni a bőröndben. :DD

11. Adtál már egy könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?
Egyedi oknak számít, ha a legjobb barátnőmnek adtam két könyvet, mert én utáltam? :DD És tetszett neki! Ezen kívűl nem igazán jut eszembe más.

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
A Bábel végigjárt velem egy buszos angliai túrát, a Modern boszorkány pedig egy síelést és egy cseh utat, ha jól emlékszem, továbbá több várótermet.

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?
Egy éve kezdtem a középiskolát és eddig nem volt kötelezőnk. Általánosos kötelezőket meg, ha tetszettek(fölsőben 3 volt azt hiszem), ha nem(kb 4 volt), nem olvastam újra.

14. Használt vagy új könyvek?
Ha a pénz nem számít akkor új, ha igen, akkor az állapotától és az árától függ. Szoktam használtan is venni könyveket, de macerásabb. Megtalálni a lehető legjobb árút és állapotút, lebeszelni az eladóval, ha nem válaszol újra keresni, fizetés, postázás, vagy személyes átvétel megbeszélése, elmenni az automatához/postára/személyes találkozóra... Mígy az új könyvért csak bemész kinézed és megveszed, vagy könnyen megrendeled neten és jó esetben házhoz hozzák. Tudom, hogy léteznek antikváriumok, de szerintem én még egyben sem voltam.

15. Olvastál valaha Dan Brown-könyvet?
Nem, csak részleteket láttam a filmekből, de szeretnék.

16. Megtörtént már valaha, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv?
Igen. Papírvárosok. A filmből szinte teljesen kihagyták a leghosszabb és legunalmasabb középső részt, ami miatt a könyvet nem szerettem.

17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít.
Olyan, hogy a könyvtől megjött az étvágyam valamihez nem volt. Éhes már nyilván lettem olvasás közben. Nem lehet úgy órákig olvasni, hogy nem éhezzen meg az ember.

18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlását mindig megfogadod?
A legtöbb molyos figyeltemnek sokat számít a véleménye, de nincs olyan ember akinek mindig megfogadom, hiszen akkármennyire is hasonló, valamiben mindenkinek eltér a stílusa.

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?
Slammed trilógia, Outlander, 1984. Jó az utolsót nem biztos, hogy imádtam, de mindenestre nagyon örülök hogy elolvastam.

Ha megtetszett a Tag nyugodtan töltsd ki!
Jó olvasást!

7 megjegyzés:

  1. Wow, mikor voltál Londonban?
    A 8-as kérdésnél meg nagyon találó az idézet :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kétszer voltam. Egyszer sulival, 21 órás buszúttal oda-vissza 6. osztályban és egyszer apával és tesómmal repülővel 2 éve. Amit írtam az persze a családi kiránduláson történt. Sulival igencsak erőltetett menet volt Londonban, nem állhattunk meg :D.
      Igen szerintem is, kár hogy az eredetit nem találom. :D

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  2. Köszönöm a kihívást! Nagyon jó bejegyzés lett és nagyon jó válaszok :D

    VálaszTörlés
  3. Jó bejegyzés lett, örülök, hogy kitöltötted! :)

    VálaszTörlés

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene