Madeleine Roux: Asylum - A bolyongó lélek

Sziasztok! Mindössze két nap alatt elolvastam az Asylum-trilógia első kötetét. A könyv megtetszett és megihletett egy kis íráshoz, tehát hoztam nektek egy részletes kritikát róla.

Fülszöveg:

A New Hampshire Egyetem nyári kurzusa a tizenhat éves Dan Crawford számára több mint egy nyári tanfolyam valóságos mentőövet jelent a fiúnak. A gimnáziumban kiközösített Dan alig várja, hogy végre új barátokat szerezhessen az érettségi előtti utolsó nyári szünetben. New Hampshire-be érkezése után azonban megtudja, hogy a nyári kollégium épületét egykor elmegyógyintézetként használták, ráadásul nem is akármilyen betegeket kezeltek ott; kivétel nélkül minden kezelt pszichopata bűnöző volt. Dan újdonsült barátaival, Abbyvel és Jordannel felfedező útra indul a nyugtalanító kollégium alagsorában lezárt titkos épületszárnyban, ahol hamar rájönnek, hogy nem véletlenül kerültek mindhárman épp oda. Lassacskán felfedik az intézet félelmetes múltjának titkát, miközben néhány titok nem véletlenül nyílik meg előttük a feltáratlan múltból.

El sem hiszem! Végre egy normális fülszöveg! Pontosan leírja a sztori lényegét, meghozza a kedvet, de nem is túloz: én sem írhattam volna jobbat. :P

A történet ugyanis tényleg nagyon izgalmas, szerintem inkább beillik kriminek, mint horrornak (ellentétben a kritikákkal, amelyek szerint ez egy szuperfélelmetes sztori - ne higgyünk nekik, a könyvet bátran olvashatják gyengébb idegzetűek is!)
Persze vannak benne megszokott klisék, mint például az elhagyatott, titokzatos helyiség a pincében, ami egyszerűen minden ijesztő épületben fellelhető. És amit a főszereplők természetesen már az első nap felderítenek, és addig látogatják rendszeresen, amíg át nem élnek ott egy hiánypótló halálközeli élményt. Ez azt hiszem, szinte minden horror/thriller/izgalmas történetben megjelenik, viszont a jó hír, hogy a sztori valahogy mégis egyedi és izgalmas. A lényeget sejthetjük, de sosem lehet tudni, éppen mi fog történni. (Én például teljesen más végkifejletre számítottam.) Szóval összességében látszik, hogy az író nem csak a hasára ütött, amikor kitalálta az alapsztorit. Az pedig, ahogyan a múltat összekapcsolja a jelennel, nagyon jól meg van oldva.

A szereplők jelleme szintén rendesen kidolgozott. Dan talán még a legegyszerűbb, legátlagosabb karakter: a tipikus zárkózott, kicsit szerencsétlen, de okos srác. Nem utáltam, de volt, hogy irritált. Abby az elején nagyon szimpatikus volt, de aztán néha idegesítően viselkedett. Ennek ellenére megkedveltem, bár szerintem nem illenek össze Dannel. Jordan volt a kedvencem! Kicsit talán bunkó (bár én inkább a bóknak is beillő "szarkasztikus" jelzővel illetném), de a lelke mélyén kedves, segítőkész és nagyon jófej fiú.

Ami még feltűnt olvasás közben, hogy az elején olyan volt, mintha egy teljesen amatőr szerző regényét olvasnám. Aztán ez az érzés elmúlt, tehát nem volt zavaró, de a történet emiatt kicsit nehezen indult el. És néha szerintem túl sok volt benne a párbeszéd. Természetesen senki sem vár el egy ilyen könyvtől oldalakon át tartó leírásokat, de azért ezt izgalmasan is meg lehetett volna oldani. (Én biztosan jobban bemutattam volna az elmegyógyintézet épületét, meg persze a szereplők kinézetét is.) A regény tehát tetszett, de nem hiszem, hogy elolvasom a következő két részt, még ha így maradtak is megoldatlan rejtélyek. Viszont mindenkinek ajánlom, aki szereti a krimiket: egyszeri olvasmánynak nagyon szórakoztató.

/A könyvhöz kapcsolódó vicces sztori:
Be kell vallanom, hogy mégiscsak van pár ijesztőbb rész a regényben. Erre ékes példa, hogy éppen egy nagyon izgalmas résznél tartottam, amikor abba kellett hagynom az olvasást, hogy lemenjek uzsonnázni. Éppen nagyban ettem, amikor hűvös szelet éreztem az asztal fölött "elsuhanni" (?). Mondanom se kell, hogy kirázott a hideg, mivel egyetlen ablak sem volt kinyitva, és sehonnan nem jöhetett be a szél. Ezek után gyorsan felrohantam a szobámba, de az Asylumot nem mertem aznap tovább olvasni... :'D/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene