Blogprojekt #2 – Kedvenc író 2.nap: Cassandra Clare film és sorozat


Sziasztok!
Ma elvileg a kedvenc írónőm, vagyis Cassandra Clare első könyvéről kéne bejegyzést írnom, de én ezt már megtettem. A Végzet ereklyéi sorozatról elolvashatjátok a bejegyzésem ide kattintva. Azért mégiscsak írnom kéne valamiről ezért úgy döntöttem írok a sorozatból készült filmről és tv sorozatról. Egyikkel sem rózsás a viszonyom, így aki szereti őket és nem bírja a kritikát, az inkább ne olvassa el ezt a bejegyzést. :D

Csontváros (film):

Adatok:
Bemutató: 2013. augusztus 29.
Forgalmazó: Pro Video Film & Distribution Kft.
Rendező: Harald Zwart
Író:Cassandra Clare
Forgatókönyvíró: I. Marlene King, Jessica Postigo
Zeneszerző: Atli Örvarsson
Operatőr: Geir Hartly Andreassen
Producer: Don CarmodyRobert Kulzer

Játékidő: 130 perc
Magyar szinkronnal is elérhető


Én és a film:

Valamikor még pár éve elkezdett érdekelni a könyv. Akkor még nem igazán olvastam fantasyt, meg ilyesztőnek tűnt ez a démonos dolog, vörös pöttyös könyvekkel se volt még tapasztalatom, így arra a szörnyű döntésre jutottam, hogy megnézem a filmet. Aztán ha az tetszik akkor elolvasom. Egyszer eztán pont a mamáéknál voltunk, amikor láttam, hogy menni fog este, hát nézzük meg. A véleményem később következik, de annyit elárulok, hogy a könyvnek ezután majdnem két évig nem kezdtem neki :D.

Szereposztás és a véleményem róla:

Clary Fray: Lily Collins
Hááát. A színészi alakítás jó, szóval kellően idegesítő, de nem jobban, mint a könyvben. A hajszínt én kicsit világosabb vörösebbnek képzeltem.

Jace Wayland: Jamie Campbell Bower
Nem rosz, nem rossz, de túúúl vékony. Kicsit halálfejes a vékonysága miatt az arca. Szerintem egy árnyvadásznak, főleg Jacenek, azért izmosabbnak, testesebbnek kéne lennie. De a játék jó.

Simon Lewis: Robert Sheehan
Semmi baj nincs vele.

Alexander Lightwood: Kevin Zegers
Nem nem nem nem és nem!!! Borzalmas! Barna haj, alacsony termet, komoly, majdnem harmincas kinézet. EZ NEM ALEC! Akárhányszor meglátom görcsöt kapok.

Isabelle Lightwood: Jemima West
Nem olyan rossz, mint Alec, de nem is jó. Olyan kislányos. Ezeket a Lightwood testvéreket nagyon elrontották.

Magnus Bane: Godfrey Gao
Jó, szerintem őt egész jól sikerült eltalálni. Bár én Magnust jobban indonéznek és kevésbbé kínainak képzeltem, de ez már részlet kérdés.

Hodge: Jared Harris
Túl idős. Meg nem mondanám, hogy Lukekal meg a Lightwood szülőkkel egy idős... akik nem is szerepeltek emlékeim szerint a filmben, na mindegy.

Jocelyn: Lena Headey
Jó választás, hasonlít Claryre és tényleg remek Jocelynnek.

Valentine: Jonathan Rhys-Meyers
Na ne! Oké, hogy Valentine lázadó volt, de nem így! Túl fiatal és túl barna hajú. Mintha csak Clary bátyja lenne. Jó tudom, Clary bátyjaival nem szabad viccelődni :D.

Luke Garroway: Aidan Turner
Jó.

Véleményem:
Sok helyen más, mint a könyv, de épp csak annyira, mint a legtöbb adaptáció a végét eltekintve. Hogy képzelék, hogy ezt elspoilerezik?? Ha egyszer a könyvben utalás sincs rá, akkor ebben se mondják el! Egyébként is felháborító a vége, hát még akkor ha spoileres is a könyvre nézve.
Összességében a szereplőválogatás lehetett volna jobb is, de legalább a játékuk jó, a történetet olyan átlagos adaptációsan követi. A zenék jók benne a díszlet is jó.
Elsőre mégis utáltam. Lehet akkor még nem voltam felkészülve egy jó  kis démonölős fantasyra, de teljesen elvette a kedvem a könyv olvasásától. Érdekesség, hogy amikor előszőr néztem akor valamiért az a fura tévképzetem támadt, hogy Isabelle is Jacere hajt :DD De, tényleg! Mostmár csak röhögök rajta, de akkor a lányt úgy azonosítottam, mint a gonosz csinos lány, aki a főszereplő leendő pasijára hajt. Mint az tudjuk marha nagyot tévedtem, de igazán nem tehetek róla. :DDD A végén már akkor is kiakadtam igazából ez tántorított el az olvasásától legjobban, hozzáteszem jogosan. A végével kapcsolatos véleményem azóta se változott. Szappanopera! Főleg a film spoilerezésével.
Másodszorra a könyv olvasása után néztem meg, akkor már a megbékéltem a legtöbb dologgal. Akkor viszont jöttek új problémák, a rossz szereplőválogatás illetve a kisebb nagyobb különbségek és a "de ez a könyvben nem is így volt!" helyzetek.
Átlagos film, az átlagos könyvhöz sajnos a könyv humora nélkül. A stílusa se jön át a regénynek, de ez csak a javára válik.


Shadowhunters (sorozat):

Adatok:
Premier: 2016. január 12.
TV csatorna: ABC Family, azóta nevet váltott már Freeform
Évadok: 2, jelenleg is tart (1.évad 13 rész, 2.évad 20 rész)
Rendező:J . Miles Dale, Matthew Hastings, Mairzee Almas, Jeremiah S. Chechik, Mick Garris, Kelly Makin
Producer: Chris Hatcher, Robert Kulzer, Michael Reisz, Don Carmody, David Cormican, Martin Moszkowicz, Lori A. Waters, Margo Klewans
Forgatókönyvíró: Cassandra Clare, Ed Decter, Y. Shireen Razack, Hollie Overton, Michael Reisz, Peter Binswanger, Marjorie Davidl

Szereposztás és a vélemény róla:

Clary Fray: Katherine McNamara
Kinézet teljesen jó. A többi már elnézést, de pocsék. Clary még annál is idegesítőbb és önzőbb, mint, ami a könyvben volt. A színészi játék semmilyen. Hála a sorozatos Clarynek, még jobban megutáltam őt.

Jace Wayland: Dominic Sherwood
Csak ez a két véglet van? A filmes Jace túl vézna, ő meg túl nagydarab. Jó ezzel nincs is baj, de az az arckifejezés! Barátnőmmel rosszabb napjainkon csak elővesszük a képét és máris röhögünk. Mintha folyamatosan fájna neki valami, fo-lya-ma-to-san! Mérgesen néz és csücsörít, ezen hogy ne nevessünk? :DDD Mikor csókolózik is ilyen fejet vág! A humora itt is elveszett még jobban, mint a filmben. Olyan, mint egy nagydarab duzzogó kidobófiú. 

Alec Lightwood: Matthew Daddario
*fangörcs* ... *újabb fangörcs* ... ez nem fog menni :DDD IMÁDOM! Majdnem két évadig csakis miatta (és Magnus miatt) néztem. <3333 *_*

Simon Lewis: Alberto Rosende
Simon itt is jó. Nem nehéz kocka srácot találni mi?

Luke Garroway: Isaiah Mustafa
Öhöhöhö... Kinézete különbözőbb már nem is lehetne a könyvben leírttól. Valamint rendőr? Hogyan lett a könyvesboltosból rendőr? Más bajom nincs vele.

Magnus Bane: Harry Shum Jr.
Kicsit alacsony és talán picit idősebb, mint kéne, de ez minden amit negatívumként fel tudok mutatni, imádom őt! Meg Alecet. Őt és Alecet. <333. Malec forever!

Isabelle Lightwood: Emeraude Toubia
Tökéletes kinézet és hű a karakterhez a második évadig. Őt jól eltalálták.

Valentine Morgenstern: Alan Van Sprang
Nem megy ez a szőke, középkorú férfi keresés kedves sorozatkészítők ugye? Most legalább a hajszíne nem volt más, mert egyáltalán nem volt neki, kopasz lett. Nekem ő nem Valentine.

Vélemény:
Egy évadig néha szenvedtem néha nem, de végignéztem és vártam a második évadot. Aztán megjelent és folyamatosan szenvedtem. Semmi köze a könyvhöz! A szereplőket ugyan jobban eltalálták (kivéve Luke), de minden más brr.
Clary borzalmas, mint már mondtam és Jaceszel egy szemernyi szikra sincs köztük. Esküszöm egy Simon-Clary csókban több a kémia, mint egy Jace-Claryben. A főshiphez kapcsolódó összes ship teljesen más lett! El se kezdem sorolni miben más, inkább azt mondom miben hasonlít, mert az egy sokkal rövidebb lista: Clary létezik és lány, Jace létezik és fiú, Simon létezik és fiú. Ezzel kimerültek a hasonlóságok. UTÁLOM!!! Szenvednek, hülyeségeket csinálnak és argh! Ha elvonatkoztatok a könyvtől, mint ahogy mindenki mondja, hogy el kell, akkor se lesz jobb, mert akkor meg egy d kategóriás szappanopera.
Egyetlen pozitívum Malec! *_* *_* *_* Ezt bővebben kifejtettem egy előző bejegyzésemben, amit elolvashattok ide kattintva.
A zenék se rosszak, de igencsak egyformák.
Egyébként a nézését feladtam a 2. évad 10. része körül. Lehet majd bekattan nekem valami és folytatni fogom valamikor, de nem valószínű.

Film vagy sorozat?
Film. 

Ez lett volna a bejegyzésem, amit az első könyve helyett hoztam. Holnap a kedvenc könyvem jön tőle. De mivel már arról is írtam, ezért szerintem összegyűjtöm mindenféle kedvenc dolgomat az írónőtől. Ma és holnap számíthattok még egy értékelésre, illetve a hónapzáró bejegyzésemre.

Nézzetek be a többiekehez:
Jó olvasást mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene