Róbert Katalin (szerk.): Meghitt ​pillanatok – Karácsonyi antológia

Újabb magyar novelláskötet és én ezt is imádtam. Amikor meghallottam, hogy karácsonyi antológia készül, nem volt kérdés, hogy megveszem. Nem mindig volt olyan karácsonyi, mint számítottam rá és voltak történetek, amik nem tetszettek annyira, de a nagy része nagyon tetszett. 

Fülszöveg:
Te szembenéznél a legrosszabb emlékeddel, hogy segíts a legjobb barátodnak?

Mernél szerelmet vallani egy titkos találkozón?

Engednéd, hogy egy titok közéd és a szerelmed közé férkőzzön?

Hiszel abban, hogy a testvéreddel mindig megtaláljátok a közös hangot?

Érezted már, hogy valaki éppen akkor lépett be az életedbe, amikor minden remény elhagyott?

Húsz novella, húsz pillanat, amikor megállunk kicsit és egyszerűen csak élvezzük az életet.

A Meghitt Pillanat antológiába a Könyvmolyképző Kiadó íróiskolai hallgatónak munkáiból válogattunk történeteket.

A kötetet színesíti Benina, Eszes Rita, Greff Magdi, Róbert Katalin és Rácz-Stefán Tibor írók egy-egy novellája.


Véleményem:

Nézzük őket külön-külön:

1.Róbert Katalin: Nyakamon maradsz
Cuki, macskás történet, ez a legrövidebb szerintem. Tetszett.
„Először vállalj tényleg felelősséget valamiért. Akármiért. Egy cserép muskátliért. Egy macskáért, mit tudom én. És ha képes vagy felelősséget vállalni bárki másért, ha komolyan tudsz venni valamit, akkor próbálkozz az emberi kapcsolatokkal”
2.Sztrinkó Réka: A Titkos Mikulás
Ez az egyik kedvencem, nagyon cuuuki. És teljesen bele tudtam élni magam, árasztotta a karácsony előtti sulis időszak érzését. Már az elején tudtam a csattanót, de nem bántam. A szereplőket is igazán megszerettem, főleg Barnabencét a fura neve és a dohányzása ellenére is. A legjobb barátnőt is nagyon bírtam.
"– Egy hete nem lehet veled értelmesen beszélni, kezdek féltékeny lenni Mária Teréziára. – Minka levetette magát mellém a hosszú padra, és elém tett egy szalvétába tekert, rózsaszín minyont. – Ő az új legjobb barátnőd? Vele szoktad megbeszélni Barnabencét is?
Elkezdtem lehámozni a cukormázba ragadt papírt, és nem néztem Minkára.
– Mária Teréziának vannak a legszaftosabb pletykái. Mindig jön ezekkel a bécsi testőrírókkal, pedig mondtam neki, hogy háremet mégse tarthat."
3.Benina: Hálás tévedés
Kicsit szomorkásabb, de reményteli képet fest a jövőre nézve és nagyon aranyos♥. Bírtam a kissrácot és szerettem a romantikus szálat. Külön pont az írónőnek, amiért a múltat pár mondatban, olyan jól le tudta írni, úgy éreztem tisztában vagyok vele mi történt velük. Bár ijesztő történetnek tűnik az elejétől, de én szívesen elolvasnám, ha ez lenne könyvben. Kicsit olyan Ezüsthidas. Komoly, kicsit szomorkás, de nagyon reményteli és aranyos. :)) Tetszett.
"Bray magához húzott, a szemében azt a szerelmet láttam tükröződni, amit én is éreztem. Végigsimított hüvelykujjával az alsó ajkamon, megremegtem az érintésre.
– Karácsonykor csókolózni kell. A Mikulás megharagszik, ha megszegjük az ünnep szabályait…
– Azt nem engedhetjük"
4.Sárközi Erika Nilla: Egy lámpa fénye
Cuki. Erről kb. ennyit tudok mondani. Tetszett.
„Félve pislantok Ádám felé. Huh! Helyes, mint mindig. Világosbarna, rövid haját szokás szerint beállította – néha, amikor mögöttem ült, még a wax illatát is éreztem –, a terepmintás, kapucnis pulcsija és a deszkás cipője van rajta. Neki nem kell bakancs, BMX-szel jár suliba. Mosolyog, miközben beszélget. Elfordulok, nehogy rajtakapjon, hogy nézem. ”
5.Sereg Gitta: Mindent a barátságért
Hmm… ez se nem karácsnyi se nem romantikus. Egy macska utáló lány keresi a majdnem barátnője macskáját és közben elmegy oda, ahol szakítottak vele? Hát nem tudom, néha kicsit vicces volt, de nem volt különösen érdekes. Semleges.

6.L.K.Patrícia: Az idő minden sebet…
Ez a legszomorúbb, eléggé megviselt. :(( Ezért nem tetszett, de szépen volt megírva.

7.Zugligeti Enna: Miért gyűrődik a Duna?
Ez se volt épp a legvidámabb, de nagyon érdekesnek találtam. Főleg a szimbólumokat, a magyarázatokat, hogy mit miért lát úgy, ahogy. Tetszett, hogy nem volt egyértelmű mi valóságos és mi nem. Szerintem a témái a testvéri szeretet, a család és hát megjelenik benne egy erős apakomplexus. Összegezve nagyon tetszett, mert különös volt és érdekes.
„Szimbólumokká halványítjuk a valóságot, így kevésbé rémisztő.”
8.Tóth Eszter: Szívvel, lélekkel
Amilyen deprimálóan kezdődött olyan jó lett a vége♥ De tényleg. Az elején szomorú voltam, meg dühös a lányra, erre a közepén így elkezdett fejlődni és a végén kaptunk egy szívmelengető történetet. Tetszett.
"– Ez micsoda? – kérdeztem.
– Szerintem fagyöngy.
– Nem hiszem, hogy itt hasznát vehetném – jegyeztem meg keserűen. Amúgy is, ki akarna megcsókolni? Anya elmosolyodott.
– Sose tudhatod, mikor jön el a herceg fehér lovon.
– Egy kórházban max hordágyon."
9.Szabó Krisztina: A csodák ideje
Ez se kezdődött a legfényesebben de aztán nagyon cuki volt. :) Tetszett.
„Utálom a karácsonyt.”
10.Rácz-Stefán Tibor: Mindent elsöprő
♥♥♥Meglepő, de aranyos volt. Kis szerelem első látásra. Tetszett.
„– Ahogy a vízcseppek elmossák előtted a valóságot. Ahogy kiürül az utca, a fákról lecsorog a víz – folytatja Marek, és közelebb csúszik hozzám. A karja az enyémhez ér, amitől ezernyi ponton kelek életre. ”
11.Tiszlavicz Mária: Az adventi vásár
<33 Újabb szomorú múlt, újabb aranyos történet. Tetszett.
„Mira elmosolyodott, és Márk újra érezte azt a bizsergető melegséget, amikor a lány Európa hatalmait szemléltette neki. A falhoz tolta őt, két tenyere a fiú válla mellett nyugodott. Márk játszotta Németország és szövetségesei szerepét, Mira egyik tenyere Oroszországot, másik tenyere Franciaországot és Nagy-Brittaniát szimbolizálta.”
12.Greff Magdi: Osztálykarácsony
Oh, ez meglepett de szuper! <3 *_* Tetszett.
"Tomi mindig is büszkén vallotta, hogy rá nem jellemzőek a csajos érzelmi viharok, és őt semmivel sem lehet kibillenteni a lelki egyensúlyából. Ez a meggyőződése pont addig a pillanatig tartott, amíg meg nem látta az új osztálytársukat.
Orsi szerelem volt első látásra. Testi-lelki kihívást jelentett, amikor a lány először leült elé. "
13.Eszes Rita: Elrendezett házasság
Ez a sok név! Igazán tetszett, csak kicsit zavart voltam az elején mert nem tudtam ki milyen nemű, milyen kapcsolatban áll egymással és, hogy milyen évben járunk, ne kérdezzétek miért feltételeztem, hogy a múltban, valószínüleg azért mert annyira hagyományosak. Érdekes volt és cuki, az első mondata elég jól összefoglalja. Tetszett.
„– TE BELESZERETTÉL A SAJÁT FÉRJEDBE?”
14.Őszi Alíz: Tudsz úgy hallgatni, mint a csillagok
Még cukibb♥♥És nagyon érdekes volt, hogy mi mindig csak egy napot láttunk, de közben tudtuk, hogy a szereplők többször találkoznak. Reménytelen romantikus vagyok tudom, de én kíváncsi lennék mi lett velük. Barátok maradtak? Összejöttek?
„– Az "egy perc, sok cseresznye” nem is létezik. Most találtam ki, mert láttam, hogy szomorú vagy."
15.Fráter Zsuzsanna: Havas utakon
<3
Most mit mondjak? Hogy ez is aranyos? Mert tényleg az volt! Így nem tudok mást mondani. Én nem mertem volna. Tetszett.
"– Ne izgulj, ha biztonságban hazajuttatlak, én is kérek valamit.
– Mit?
– Majd elárulom, ha megérkeztünk. Áll az alku?"
16.Chiara: Bakancslista
<333 *_* awww hjajj♥♥
"A szíve úgy kalimpál, mint egy megkergült metronóm, a gyomrában pedig mintha szétpukkannának a buborékok, és remegős szárnycsapásokkal pillangók
szöknének ki belőlük. Még a lába is elgyengül. A könyvek nem hazudtak."
„A szerelemnek nem kell feltétlenül bonyolultnak lennie.”
17.Misz Anna: Remény receptre
Ehh, sajnálom de ez igen erősen deprimáló számomra. Nem tetszett.
"– Mit fogsz csinálni ötven év múlva?
– Kiszekálom az unokáimból a lelket is – vágja rá gondolkodás nélkül. – És elcsábítok mindenkit az otthonban, ahova bedugnak.
Ezt nem esik nehezemre elhinni. Olyan lánynak hangzik, aki folyton mások társaságát keresi.
– És talán bungee-jumpingolni is fogok – teszi hozzá.
– Az nem veszélyes?
– Ugyan! Ha jól csinálod, semmi sem veszélyes.
Akkor ezek szerint én nem csinálom jól az életet, de ezt inkább nem mondom ki."

18.Novák Vica: Távol, mint a csillagok

Testvéri szeretet, család. Tetszett.
"– Abban a sorozatban az összes pasasnak ijesztő, fura feje van.
– Egyik sem olyan szörnyű, mint a te Kancsal Timmyd! – ellenkezem, mire a nővérem újra felkacag.
– Őt nem ér bántani! A dolgok jelenlegi állása szerint, ő életem szerelme.
– Rágót ragasztott a hajadba!
– Csak figyelemhiányos volt! És azóta biztos megkomolyodott.
– Amikor egymás mellett álltunk, azt se tudtuk, melyikünkre néz! Lehet, hogy igazából én tetszettem neki!
Annyira röhögünk, hogy Gracie-nek le kell másznia a létráról. Egymásba kapaszkodva vihogunk, miközben az égősor nyeglén csüng az ajtó felett. "
19.Vasváry Csilla: Adventi SMS-naptár
Cuuuuki*_ *_* Tetszett.
"December elsején érkezik az első hó és egy SMS.
Ez egy adventi naptár Dórának."

20.Nagy Roxána: Bőrömön a hó
♥Konfliktust az elejétől tudtam. A hangulat szuper, síélésért pluszpont és csak úgy szikrázott a levegő köztük <3 Tetszett.
"Szilárd pillantása elkapta az enyémet, szürkébe és kékbe olvadt az ég és a föld.
Fecsegni kezdtem az időjárásról, a szobatársakról, az érettségiről. Megpróbált félbeszakítani, de nem hagytam, dőlt belőlem a szó, egyre gyorsabban, egyre hangosabban hadartam, mintha a hangokkal
falat húzhatnék kettőnk közé.
A szája lecsapott az enyémre. Jeges ajkak forráztak, dércsípte ujjak futottak a nyakamon, beleborzongott mindenem.
Súlytalanná váltam. Emelkedtünk."

Összegezve imádtam. Csak kettő nem tetszett az Idő minden sebet…. és a Remény receptre, mert ezek nekem túl szomorúak voltak. Egy semleges a Mindent a barátságért. A többi tetszett. Kedvenceim: Titkos Mikulás, Hálás tévedés, Osztálykarácsony, Mindent elsöprő, A csodák ideje, Az adventi vásár, Elrendezett házasság, Tudsz úgy hallgatni, mint a csillagok, Bakancslista, Adventi SMS-naptár, Bőrömön a hó. De a többi és tényleg tetszett :)) És mindegyiknek gyönyörű volt a stílusa, az írásmódja. Igazán igényes. És könnyen olvasható. Szívmelengető.
A kötet tanulsága, hogy annyi aranyos fiút láttam már itt, hogy muszáj lesz az életben is összefutnom eggyel :D.
Ajánlom bátran és szerintem ez is kedvenc lett. :))
Ui.: Hiányoztak belőle a gyönyörű rajzok. Az előző részben imádtam, hogy minden történethez volt egy.

10/10*
Olvasd el!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene