Év összegzés 2019

Sziasztok!
Eltelt egy újabb év, ugyanolyan gyorsan, mint a tavalyi. Jó évem volt az újonnan szerzett klímaszorongástól eltekintve, azzal meg igyekszem kezdeni valamit, már nem olyan vészes, mint tavasszal vagy nyáron volt. Próbálunk változtatni az életmódunkon és környezettudatosabban élni, jobban körüljárni a témát. Egyébként pedig, iskolába jártam, tanultam, voltam versenyeken, nézegettem filmeket, sorozatokat, hallgattam zenét, molyoztam, töltöttem időt a családommal és a barátaimmal, voltam színházban, moziban, könyves eseményeken, Erdélyben, esküvőkön. Készítettem posztokat a könyves csoportunkban facebookon a tematikus heteinkre. Elkezdtem vezetni tanulni. 

Hasonló lesz az ezévi összegzésem az előzőhöz, csak többet késtem vele és talán hosszabb is.
Előző év végi összegzésem: https://molybirodalom.blogspot.com/2018/12/ev-osszegzes-2018.html

Könyvek:

  • 150 könyvet olvastam el 2019-ben. Pont annyi, mint tavaly. Ezzel megint fölölmúltam a 100-as célt, amit valamiért minden évben kitűzök, csak hogy jól átlépjem. Minden évben úgy vagyok vele, hogy "jajj kevesebb időm lesz, nem fogok tudni annyit olvasni", ami igaz, de amikor év vége fele látom, hogy csak egy kicsivel kell többet olvasnom és meg lesz a 150, akkor mindig hirtelen az lesz a cél. Valahogy hozzámnőtt már ez a szám.
  • 1 könyvet hagytam félbe. Ilyet nem szoktam csinálni, de Rachel Vincent Prédáját egy oldallal se akartam tovább olvasni, nem hogy még befejezzem a sorozatot!
  • Ez összesen 55.950 oldal. 6%-kal több, mint tavaly.
  • A leghosszabb könyv, amit idén olvastam a Lángoló kereszt volt. Ha végig magyarul olvastam volna, akkor az 1.424 oldal lett volna. Angolul 1444 oldalas. Én meg félig magyarul, félig angolul olvastam, ezt az oldalszámot már nem számolom ki :D.
  • A legtöbbet darabszám szerint júliusban olvastam, 19 könyvet. A legtöbb oldalt viszont júniusban 6.498-at.
  • A legkevesebbet minden szempontból novemberben olvastam, bár a szeptember épp csak megelőzte.
  • 33-mat angol nyelven, ugyan ebből 3 novella. Ezt a számot szeretném tovább növelni, mert ez novellákkal együtt is csak néggyel több, mint a tavalyi.
  • 24 könyv a 150-ből újraolvasás, ez még a tavalyinál is több, pedig már akkor is soknak tartottam :D.
  • Romantikus: 97db, Fantasy: 79 db, Sci-fi: 13 db
  • Befejeztem 16 duológiát/trilógiát/sorozatot
  • A kiadó, amitől a legtöbbet olvastam, a Könyvmolyképző, idén is, elég nehéz elvenni ezt a helyet tőle, de így is csökken a szám, most már csak 52 könyvet olvastam tőlük.
  • Az író, akitől a legtöbbet olvastam idén Jeaniene Frost lett, akinek 9 olvasásomat köszönhetem. Cassandra Clare áll a második helyen, tőle 7 könyvet(/novellát) olvastam el idén.
  • Per pillanat 529 könyvem van, ebből 130 idei. Ez még mindig nagyon sok, de már kevesebb, mint tavaly(31-gyel)!
  • Ebből 44 KMK-s.
  • 33 angol nyelvű.
  • Saját könyvek olvasottsága jelenleg 76%.
  • Per pillanat 89 olvasatlan könyvem van ;D.

2019-ben olvasott itthon lévő könyveim a klasszikusok nélkül

Kedvenc könyveim/íróim az évben:
Cat és Bones sorozat
Év elején vetettem bele magam a sorozatba és azonnal kedvenc lett. Előző évben már olvastam egy másik sorozatából az írónőnek, ahol megjelent Cat és Bones is, de az nem nyerte el ennyire a tetszésem. Ez viszont teljesen levett a lábamról. Letehetetlen, fantasztikusan szórakoztató, rendkívül humoros, szenvedélyes, izgalmas és romantikus. *_* Cat és Bones az egyik legjobb könyves páros valaha!Gyorsan elolvastam a magyarul megjelent első öt részt, aztán mivel hiányozni kezdtek újra is olvastam az első hármat :D. 

Victoria Schwab
Eddig az évig nem olvastam semmit az írónőtől, de idén kiolvastam A mágia árnyalatai trilógiát és a Verity szörnyei duológiát is. A mágia árnyalatait IMÁDTAM az egészet úgy, ahogy van szereplők, világ, stílus, történet, borító, MINDEN. A Verity szörnyei pedig kegyetlen két könyv, nem véletlenek a címek. Ezért is nem lettek a kedvenceim, de ettől még zseniálisak. Az egész egyszerűen fájdalmasan szép és ronda. De főleg fájdalmas. Összeszorítja az ember mellkasát, szép szavakkal és szerethető szereplőkkel tölti meg, csak, hogy aztán ürességet hagyjon hátra. Illetve megvettem a Viszályt, de abba még nem kezdtem bele. 

Napnak fénye-ciklus/ J. Goldenlane
Amikor már majdnem kezdem azt hinni, hogy minden, amit olvasok egy sémára épül, akkor jön egy olyan könyv, mint ez, ami más, egyedi és magába szippant. Ez volt nekem a Holdnak árnyéka. A Napnak fénye-ciklust már igazából 2017-ben elkezdtem az első résszel. Az ugyan tetszett, de nehéz volt egy kicsit belerázódnom, így megvettem a további részeit, de az olvasásukkal nem siettem. Aztán idén tavasszal végre kézbe vettem a Holdnak árnyékát és bummm! szerelem első olvasásra. A féltéglányi, két kötetre szedett 3. részt pedig már a következő hónapban le is daráltam pár nap alatt, annyira jó volt. Rendkívül humoros, letehetetlenül izgalmas és kalandos történet, pazarul megírva, fantasztikus szereplőkkel. Mindenki sürgősen kezdje el olvasni! Ellenkezést nem fogadok el! IMÁDTAM. Mást is olvastam már Goldenlanetől, azok nem tetszettek ennyire, de legalább így már felvehetem őt is a kedvenc íróim közé.

Illuminae Files
Sokan dícsérték főleg a külföldi olvasók közül a trilógiát és nagyon érdekesnek találtam, hogy ilyen különleges formában íródott, így megvettem az első részt, fél év múlva elolvastam, kisírtam rajta a szemem, gyorsan megvettem és pár hónap múlva elolvastam a másik két részt és egyértelműen új kedvenc trilógiát avattam. Szóval csak a szokásos :D már, ami az olvasásom illeti, a könyvek egyáltalán nem voltak szokványosak. IMÁDTAM AZ ELSŐ BETŰTŐL AZ UTOLSÓIG! KÜLÖNLEGES ÉS ZSENIÁLIS! A kedvenc részem a trilógiából szerintem az első lett, de a másik kettő is nagyon szorosan követi. Az a csoda is megtörtént hála a könyvnek, hogy írtam az első részről blogra értékelést! :D 

Persze olvastam még rengeteg fantasztikus könyvet, amit imádtam és kedvenc lett, de ha nem ebben az évben fedeztem fel igazán az írót vagy a sorozatot, akkor azt itt nem említettem.
Legjobb könyvek, amiket 2019-ben olvastam először(a Capturing the Devil véletlen került oda, még nem olvastam :D)



Top 12(nem sikerült 10-re tömöríteni:D) kedvenc könyvem 2019-ben(sorrend nem tetszési, hanem olvasási):

  1. Jeaniene Frost: Síri csendben(Cat és Bones 3.)
  2. Amie Kaufman, Jay Kristoff: Illuminae(The Illuminae Files 1.)
  3. Diana Gabaldon: Lángoló kereszt(Outlander 5.)
  4. Cassandra Clare: Queen of Air and Darkness(The Dark Artificies 3.)
  5. Rick Riordan: The Ship of the Dead(Magnus Chase and the Gods of Asgard 3.)
  6. J. Goldenlane: Csillagok szikrái(Napnak fénye-ciklus 3.)
  7. Cassandra Clare, Wesley Chu: The Red Scrolls of Magic(The Eldest Curses 1.)
  8. Mark Haddon: The Curious Incident of the Dog in the Night-time
  9. V. E. Schwab: A Fényigéző(A mágia árnyalatai 3.)
  10. Jessica Park: Celeste bolondulásig(Szeretni bolondulásig 2.)
  11. Leigh Bardugo: King of Scars(Nikolai Duology 1.)
  12. Agatha Christie: Gyilkosság az Orient expresszen

A címre kattintva elolvashatjátok az értékeléseim róluk.

Top 5 legszebb borító:


Események:

  • Voltam a könyvfesztiválon, írtam is róla: Könyvfesztivál 2019
  • Könyvhéten is voltam, de arról nem írtam ide.
  • Leigh Bardugo Budapestre jött! El sem akartam hinni először, de tényleg itt volt és találkoztam vele, dedikálta nekem a King of Scarst és a Crooked Kingdomot, fantasztikus volt!
  • Most előszőr ellátogattam a Könyvmolyképző karácsonyi Csillagszóró eseményére december 21-én. Meghallgattam a beszélgetést On Sai, imádtam, végig nevettük az egészet! Találkoztam ismerősökkel, vásárolgattam és meghallgattam a Róbert Katalin és Gyönyfüzér novelláskötet beszélgetéseket is, azok is nagyon tetszettek.

Filmek és sorozatok:

  • 65 filmet
  • 4 rövidfilmet
  • 209 sorozatrészt néztem meg.
  • Hétszer voltam moziban, mindig tesómmal. Láttuk az Így neveld a sárkányodat 3.-t, a Marvel Kapitányt, a Végjátékot, a Pókember – Idegenbent, a Bohém rapszódiát kertmoziban, a Demóna 2.-t és Jégvarázs 2.-t
  • 15 filmet a 65-ből már láttam korábban. 
  • Végignéztem az Outlander és a Lucifer 4., a Stranger Things és a Skam 3., a John Oliver Show 6. évadát. Befejeztem az Agymenők 8., végignéztem a 9. és 10., elkezdtem a 11. évadát. Öcsémmel kétszer végignéztem a Sün alfréd forró nyomon 30 részét. Bámulatos sebességgel haladok az Ifjú Sheldonnal, 5 részét néztem meg az évben, most tartok a 17.-nél :D. Ezeken kívül csak újranéztem pár részt régi kedvencekből.
  • Top 10 filmemet összegyűjtöttem egy listára: Top 10 film 2019-ben

Blog:

2019-ben nagyon elhanyagoltam a blogot. Még az eddiginél is jobban. Jóformán semmi mást nem írok már ide, csak a hónap összegzőket. 18 bejegyzés született az évben, ami szánalmas. :D

Kívánságok és tervek 2020-ra:

Nem könyves terv megbírkózni azzal az érettségivel, megtanulni vezetni és környezetbarátabbá tenni a háztartást. 
A blogot biztos, hogy maximum így viszem tovább, tulajdonképpen csak a moly kiterjesztésének használom, mert ide képeket is rakhatok fel mindig :D. Azon is gondolkodtam, hogy teljesen abbahagyom, hiszen most se mondhatom el magamról, hogy aktívan blogolok, de egyelőre úgy döntöttem, hogy viszem tovább, lesz ahogy lesz, akár havi egy bejegyzéssel, ahogy eddig.
Könyves célom idén is 100, amiből majd év végén valószínűleg mágikusan 150 lesz. Az hogy ezt hogyan fogom teljesíteni mondjuk nem tudom, mert a sok kötelező miatt egyre lassabban olvasok, tavasszal előrehozott érettségizek informatikából, jövőre végzős leszek, amit a legkevésbé sem várok... Majd meglátjuk. :D
Igyekszem kevesebb könyvet venni, többet könyvtárba járni. 

Amiket most éppen a legjobban el akarok olvasni:


Könyvek, amiknek a legjobban várom a megjelenését:
  • Sarah J. Maas: House of Earth and Blood(Crescent City 1.) – várható megjelenés: 2020. március 3.
  • Cassandra Clare: Chain of Gold(The Last Hours 1.) – várható megjelenés: 2020. március 3.
  • Cassandra Clare, Wesley Chu: The Lost Book of the White(The Eldest Curses 2.) – várható megjelenés: szeptember 1.
  • Sarah J. Maas: The World of Throne of Glass – várható megjelenés: 2020. október 1.
  • Diana Gabaldon: Hó és hamu lehelete(Outlander 6.)
  • Jennifer L. Armentrout: The Brightest Night(Origin 3.) – várható megjelenés: 2020. október 20.

2019-ben kapott/vett könyveim, amik nálam vannak


Ez lett volna az én év összegzésem. Köszönöm mindenkinek, aki olvassa a blogot! Bárkinek véleménye van nyugodtan írjon kommentet, vagy facebookon/instagramon üzenetet.

Boldog és könyvekben gazdag új évet mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene