Ugrás a fő tartalomra

Maggie Stiefvater: Shiver ​– Borzongás

Történet:
Gracet, a főszereplő lányt kiskorában megtámadták a farkasok, akkor azt hitte ott vége is van neki, de nem, mert ott volt Ő. 
Ő, akit minden télen vágyakozva néz. 
Ő, aki minden nyáron eltűnik és ez alatt az idő alatt szörnyen hiányzik Gracenek.
Ő, aki egy farkas. (Nem erre számítottál mi?)

Grace mániákusan rajong a farkasokért. Az összes érdekli, de leginkább az ő farkasa, akit minden télen néz és aki minden télen visszanéz rá. 

Aztán egy szerencsétlen esemény folytán a farkasát a verandán találja lőtt sebbel. És pontosan tudja miért lőtték meg, mert pillanatokkal azelőtt még farkas volt.

És kiderül a neve, Sam.

Ennyi év után végre találkoztak, nem akarnak elvállni, de közeleg a tél. És mint minden évben a hidege visszakényszeríti Samet farkas alakjába, amit úgy utál. Ez még nem minden, ha idén átváltozik jól tudja, hogy nincs az a meleg, ami visszacsalogatná emberi alakjába, örökké farkassá válik. 

Közben egy új vérfarkas szabdul a városra, akit meg kell találni, mert erőszakos és leleplezheti őket.

"– Mit esztek? 
– Kölyöknyuszikat – feleltem. Grace szeme összeszűkült, hát rávigyorogtam. – Felnőtt nyuszikat is. Esélyegyenlőségre törekszem a nyuszievésben."
Vélemény:
Nagyon nagyon tetszett. Nem tudom, miért tartogattam eddig. Pedig, tudtam, hogy tetszeni fog és mégse olvastam el már karácsony óta. Mondjuk ez jó is, mert mostmár megvan a 2. és 3. része is, ami ezután a befejezés után igenis kell.
Jó volt, hogy kicsit máshogy írták le a vérfarkasokat, mint mindig. Nem holdra változnak, hidegre. Nagyszerű. Imádom a telet, de itt teljesen át tudtam érezni a hidegtől, a széltől, a huzattól, a téltől való félelmet. Mert ezek együtt járnak a gátlásaid és az önuralmad elvesztésével. Nagyon jól meg volt írva. Bár az elején sok kivetnivalót találtam a hidegben átváltozunk elméletben, mert mi van ha végig a házban maradnak? Egész télen. Nem lehet olyan nehéz. Erre nem mondtak egyelőre magyarázatot, de jó nem keresek hibákat.
Sam nem az a szívtipró, jóképű pasi. Nem ő aranyos és törékeny. Nem tudom miért, de a törékenysége miatt hasonlított kicsit Henryre az Időutazó feleségéből. Hiszen mindketten bizonyos hatásokra elveszítik az uralmat maguk fölött. Ráadásul a tél és a hideg megjelenik az Időutazó felesége végén is. 
"Törékeny volt, akár egy őszi pillangó, amit az első fagy elpusztít."
"– Gyönyörű vagy és szomorú – mondtam végül, s közben nem néztem rá. – Mint a szemed. Olyan vagy, mint egy dal, amit kiskorában hall az ember, de nem emlékszik rá, amíg nem hallja újból."
Grace farkasos mániája nagyon tetszett, teljesen átéreztem mennyire csodálatos teremtményeknek tartja őket. Kedvem támadt tőle farkast simogatni, bár nyilván a valóságban nem ilyenek.  
"– Itthon vannak a szüleid? 
– Viccelsz? – horkantottam fel. – Én nevelem saját magam. Adókedvezményt kéne kapnom, mint főállású háztartásbelinek."
A kapcsolatuk is nagyon tetszett, nem siettek, megismerték egymást, hihetetlenül aranyosak voltak és nem volt egyszerű dolguk, ígí az egész valóságosabbnak tűnt.
Beckre fél könyvön át azt hittem, hogy nő, mert ez a név nekem abszolút női, erre nem. Nehéz volt már utána átállítani az agyam férfi kinézetre. Nekem szimpatikus mármint nyilván, ami kiderül az nem, de csak a Sames része.
"Te vagy a második bőröm
nyaraim-teleim-őszöm
Kikelet átkelni érted
s e veszteség csodaszép, érzed?"
Grace szüleiről Sam gondolta jól. Olyanok, mintha egyetemisták lennének, egyszerűen nem fogják fel, hogy lennének kötelességeik a lányuk féle. Nyilván pont ezért lett Grace olyan önálló, ami jó, viszont neki marha rossz lehetett így felnőni. Mi volt akkor, amikor még nem tudott főzni? Vagy egyéb dolgokat honnan tanult meg? Nyilván nem a szüleitől. Bár legalább miattuk határozottan nem kellett aggódni a könyv során.
"– Oké, milyen szavakkal írnál le? 
Hátradőltem és gondolkodtam, miközben Sam aggodalmasan nézett. Minden oka megvolt rá. Nem igazán bántam jól a szavakkal, legalábbis az absztrakt, leíró jelzőkkel. 
– Érzékeny – próbálkoztam. 
– Lekvár – fordította Sam. 
– Kreatív. 
– Veszélyesen emó. 
– Megfontolt. 
– Fengshui."
Shelby bolond, nincs több hozzáfűznivalóm.
A stílusa nagyon tetszett, igazán le tudta írni és át tudta adni az érzéseket.
Nem igazán találok benne kivetnivalót. Nagyszerű volt és kész.

Értékelés: 10/9

Olvasd el!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Jennifer L. Armentrout : 1.: Obszidián

Obszidián a Luxen sorozat 1. része. Spoilermentes az egész nyugodtan lehet olvasni.

Történet:

Katy Swartz és anyukája Nyugat-Virginiába költöznek Floridából, miután Katy apukája meghalt. Nyugat-Virginia unalmas, alig van ott valami. 

Ó, igen! Kivéve a földönkívülieket. Ne, ne most ne azokra a zöld furcsa kis lényekre gondolj! Nem, a Luxenek szinte ugyanolyanok, mint az emberek, azt a kis dolgot eltekintve, hogy fényből vannak. 
A Luxeneknek azonban van egy "természetes ellenségük" az Arumok, akik a Luxenek elpusztítására születtek, ők támadták meg a Lux bolygót, amiért Luxennek el kellett menekülnie. 

"– Messziről, nagyon messziről származunk. 
A gyomrom egyszerre a lábujjamig zuhant, a karom a térdemre szorult. 
– Hogy érted azt, hogy messziről, nagyon messziről? Mert most a Star Wars főcímét látom magam előtt."

És mily meglepő Katy szomszédjában is lakik kettő! Dee és Daemon Black földönkívüliek, ikrek, minketten embertelenül jól néznek ki, de jobban nem is különbözhetnén…

Könyvfesztiválon jártam

Elmentem életem első Könyvfesztiváljára. Természetesen előtte szépen mindent elterveztem (csak azt nem, hogy mit veszek), dedikálások, találkozók. Mindent sikerült teljesítenem, amit akrtam, még többet is.
Nagyon jól éreztem magam végig. 



Kicsit hamar odaértem, így háromnegyed tízkor, amikor óvatosan beléptem az épületbe, azzal a lendülettel küldtek is ki, mert még nem nyitottak meg. 
Jó akkor várakoztam kint egy darabig. Szerencsésen összefutottam @Biry-vel és pár másik mollyal (akik később az ajándékozos molytalit csinálták), így hozzájuk csatlakozva sikeresen megtaláltam a főbejáratot (egyedül valószínűleg bolyongtam volna egy jóó darabig). Akire vártam, még nem volt ott, ezért elindultam felfedezni a helyet. 

Eközben véletlenül pont rábukkantam az On Sai dedikálásra (tényleg véletlenül azt se tudtam hol vagyok), be is álltam azonnal a sorba. Álltam ott vagy két percig, amikor befutott egy másik könyvfesztiválos „programom” Kalcsó Krisztina és Tóth Írisz személyében (ők csinálják insta…

Cassandra Clare: Végzet ereklyéi sorozat

Adatok:
Cassandra Clare Végzet ereklyéi sorozatnak 6 része van de az első háromnak van lezárása, így ott abba lehet hagyni.* 
Sorban: 

első három: 

Csontváros(468,472 oldal), 
három bórítóval található meg (illetve egy negyedikkel is de ott annyi, hogy az eredetileg hibásan írt Halál ereklyéi sorozatcímet kijavították Végzet Ereklyéire)
új borító(Jace):


filmes borító(ilyen példányom van nekem, sajnos):

régi borító:


Hamuváros(416 oldal), 
új borító(Clary):

régi borító:


Üvegváros (500,504 oldal)
új borító(Simon):

régi borító:


utolsó három: 

Bukott angyalok városa(390,392 oldal), 
új borító(Isabelle):

régi borító:


Elveszett lelkek városa,(510,512 oldal),
még magyarul nem adták ki új borítóval, valószínüleg jövőre érkezik az utolsó rész új borítójával együtt, de angolul így néz ki(Alec):

régi:


Mennyei tűz városa(734,652,650 oldal)
angol új(Sebastian):

régi:


Történet:

Történetünk főszereplője Clary Fray. New Yorkban él édesanyjával Jocelynnel. Van egy legjobb barátja Simon, a