Jennifer L. Armentrout : 1.: Obszidián


Obszidián a Luxen sorozat 1. része.
Spoilermentes az egész nyugodtan lehet olvasni.

Történet:

Katy Swartz és anyukája Nyugat-Virginiába költöznek Floridából, miután Katy apukája meghalt. Nyugat-Virginia unalmas, alig van ott valami. 

Ó, igen! Kivéve a földönkívülieket. Ne, ne most ne azokra a zöld furcsa kis lényekre gondolj! Nem, a Luxenek szinte ugyanolyanok, mint az emberek, azt a kis dolgot eltekintve, hogy fényből vannak. 
A Luxeneknek azonban van egy „természetes ellenségük” az Arumok, akik a Luxenek elpusztítására születtek, ők támadták meg a Lux bolygót, amiért Luxennek el kellett menekülnie. 
"– Messziről, nagyon messziről származunk. A gyomrom egyszerre a lábujjamig zuhant, a karom a térdemre szorult. Hogy érted azt, hogy messziről, nagyon messziről? Mert most a Star Wars főcímét látom magam előtt."

És mily meglepő Katy szomszédjában is lakik kettő! Dee és Daemon Black földönkívüliek, ikrek, mindketten embertelenül jól néznek ki, de jobban nem is különbözhetnének. 
"– Alapjáraton ilyen kedves és sziporkázó vagy?Ellépett mellettem, és elzárta a vizet.– Mindig. És te alapjáraton mindig megbámulod a pasikat, amikor átugrasz, hogy megkérdezd az utat a boltig?– Mindig félmeztelenül nyitsz ajtót?"

Dee kedves, energikus és azonnal legjobb barátnőjének kiáltja ki Katyt. Damonnek ellenben ez egyáltalán nem tetszik. Mindent megtesz, hogy Katy megutálja őt és távol maradjon Deetől. 
„Szép arc. Fantasztikus test. Rémes modor. A helyes fiúk szentháromsága.”

Ez viszont lehetetlennek viszonyul. Képtelen sokáig távol maradni a lánytól és Dee se tervez távol maradni új legjobb barátnőjétől. Így elég nehéz eltitkolni, hogy mik ők és senki nem lepődik meg, ha azt mondom nem is tudják titkolni sokáig. 
"– Következő kérdés?– Miért vagy ekkora seggfej? – A szavak kicsúsztak a számon, mielőtt meggondolhattam volna.– Mindenkinek ki kell tűnnie valamiben, nem?– Nos, remekül csinálod."

Egy baleset miatt Katy élete veszélybe kerül, így nem tarthatja magát távol az idegesítő, arrogáns és bunkó Damontől, akihez ennek ellenére is vonzódik.


Vélemény:

Nagyon tetszett.
Nem ilyenre számítottam. Azt hittem ilyen űrlényes, sci-fis könyv lesz, de egyáltalán nem inkább fantasy, az űrből jött teremtményekkel is. 
Nagy elvárásaim voltak, mert rengeteg helyen láttam kedvenc könyvként, meg Daemon, így, meg Daemon úgy, love, szívecskék stb. Engem nyert meg magának, de nem is teljesen reménytelen a helyzet, ez csak az első rész, még bőven van ideje javulni. 

Nagyon izgalmas volt a veszekedéseik viccesek, ahogy marják egymást, mint egy oroszlán és egy kiscica, csak, hogy a cicánál maradjunk. Rengeteget nevettem ezeken a részeken, nagyon szórakoztató volt.
Kevesebb, mint egy nap alatt olvastam el, olvastatta magát. Nem voltam a legjobb állapotban az olvasása során, így kicsit fura érzés visszagondolni rá. Hatással van a könyvre is, hogy milyen kedvem volt, amikor olvastam.
Kedvenc szereplőm Dee egyszerűen csodás csaj. Olyan cuki, ahogy barátokat akar szerezni. Pörög, tele van élettel, hatalmas a szíve és erősen aranyos kishúg szerepet sugároz magából legtöbbször.

Daemon egyelőre nem nyűgözött le. Attól eltekintve, hogy viccesen veszekszik és nagyon jól nézhet ki. Én egyértelműen tudom, mint YA könyvek ismerője, hogy a bunkósága csak álca és tuti segíteni akar vele. Egyszerűen ebben a műfajban nem lehet máshogy.
"– Akkora seggfej vagy! Mondta már neked valaki?
Őszinte, jókedvű mosolyt villantott rám.
– Ó, cica, életem minden áldott napján."
Katy viszonylag szimpatikus, főleg hogy könyvmoly. Egyelőre nem idegesít, nem hagyja magát, amikor Daemon bunkózik vele és nem annyira nyámnyila, csak egy kicsit. A könyvmániájával nagyon tudtam azonosulni, mint gondolom oly sokan a többi olvasó közül is.
"– (…) Imádok olvasni, és élvezem, ha könyvekről beszélgethetek."

Az írónő stílusa tetszik, könnyen olvasható, pörgős, nagyon vicces és szórakoztató.

Összegezve, ez egy műfaján belül kiváló könyv, egy jó első résszel, de innen még fejlődhet. Nekem elnyerte a tetszésem folytatom a sorozatot.

Borító:


A borítókon látható jóképű srác Tóth Pepe magyar származású modell. Van vele egy interjú Vivi könyves blogján ott többet megtudhattok róla.
Vannak akik nem szeretik, ha a borítón szereplőt ábrázolnak, de én kimondottam szeretem, ha a könyves leírásnak nagy részben megfelel. Nagyon nehezen képzelem el a szereplőket, van egy kezdeti sablon, aztán az, ha hosszú sorozat akkor sikerül átalakítanom pl.: Végzet ereklyéi, Üvegtrón. De legtöbbször szeretem ha vannak róluk képek, mert nagyon szokott idegesíteni hogyha ugyanúgy néz ki mindenki a fejemben, szerephez igazodva. A sablonjaim kb. ezek: főszereplő fiú, lány, anyuka, apuka, húg, nővér, öcs, báty, legjobb barát/nő, és ezekből jó, illetve rossz. 
És ezen a borítón szerintem Pepe pont úgy néz ki, mint Daemon szóval, nekem tetszik. Katy szerintem nem így néz ki, de őt szinte sose látjuk teljesen így nem zavar.
Nem értem a tengert a háttérben, de ennél nagyobb borító baklövéseket is láttam már.

Értékelés: 10/8,5 (fejlődjön csak)

Olvasd el!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene