Debora Geary: Modern boszorkány


"– Ő csak négy éves. Neked mi a mentséged?"
Végre megpróbálom összeszedni a gondolataim és megírni ezt a bejegyzést a legeslegeslegkedvencebb könyvemről/sorozatomról. Ami nem más, mint Debora Geary Modern boszorkány sorozata. Mivel ennyire imádom őket és mindegyiknek különálló története és főszereplője van, ezért mindegyikről külön írok. Eddig 3 rész jelent meg magyarul, a harmadik pont az idei Könyvfesztiválra, ahol le is csaptam rá azonnal. De ma az első részről írok, ami a Modern boszorkány. Spoilermentes.
Kezdjük!
"– Moira néni, hidd el, hogy nem fekete mágiával hozták létre az internetet.  
– Dehogyisnem, Sophie, különben miért ne hajtaná végre, amit ezzel a pinduri egérkével parancsolok neki?"
Fülszöveg:
Mi jut eszébe mindenkinek a boszorkányokról? Seprűnyél, nagy üst és varázsfőzetek. Ám a modern boszorkányok nem ilyenek. Otthonosan mozognak a modern technológia világában, és előszeretettel használják azt. 
Jamie és Nell testvérek, mindketten boszorkányok. Egy programot készítenek, amelynek segítségével boszorkánytársadalmat építhetnek ki a világhálón. A program egy varázslat hatására érzékeli az átlagemberekre nem jellemző energiákat, és a weboldalra irányítja a talált boszorkányt. Egy nap Lauren, a 28 esztendős ingatlanügynök böngészés közben a chatszobában találja magát, ahol három nő megpróbálja meggyőzni, hogy ő boszorkány. A nő teljesen átlagos életet él Chicagóban, így elég cinikusan áll a beszélgetéshez, nem hisz a többieknek. A programban van a hiba, vagy ő egy edzetlen boszorkány, ami veszélyes lehet önmagára és a környezetére nézve is? A többi boszorkány dolga, hogy kiderítse az igazságot.

Én és a könyv:

Nem még nem jön az ömlengés, az érzéseimről később, egyelőre annyit írok, hogy hogyan ismerkedtem meg vele.

Chicago
Most pedig gondolatban visszarepülünk a nagyon távoli 2014-be, amikor én még valamiért jártam Tescoba, de már voltam olyan kamasz, hogy nem szüleimmel tartottam, hanem a könyveket nézegettem. Ezt mindig befejeztem 10 perc alatt (a helyzetfelmérést), mert borzasztóan kevés nekem tetsző könyv volt ott már akkor is (Most nem tudom mi van, nem voltam már szerintem majdnem egy éve, de nem hiszem, hogy hirtelen kibővítették volna a kínálatot.). Na és ilyenkor esett meg, hogy megláttam valamikor nyáron a Modern boszorkányt. Előszőr lenyűgözött a borítója. Csillagos ég egy nagyváros fölött és a hatalmas hold elé emelkedő boszorkány sziluett. Belülről szintén a csillagos ég, felhők...Gyönyörű! Megnéztem miről szól és ó igen az is tetszett. Ezután nem tudom miért, talán a közelgő szülinapom miatt nem vettem meg még jó sokáig. Ellenben mindig, amikor Tescoban vagy könyvesboltban jártam, szépen megcsodáltam, olvasgattam az első fejezetet. Végül egy osztálytársamtól megkaptam szülinapomra és emlékeim szerint már aznap neki is álltam. És beszippantott.

Vélemény:


Ez a legeslegkedvencebb könyvem. Nincsenek szavak rá, hogy mennyire imádtam. Talán az beszédes, hogy mióta több, mint két éve(lassan 3) megkaptam, körülbelül 6-7x olvastam újra, de négy után nem számoltam, így ez csak egy tipp. Megjárt velem több országot, nyaralást, síelést, őszölést, iskolát, orvosi rendelőt, kölcsönadtam pár különleges embernek, akiknek úgy gondoltam tetszhet. Ennyi újraolvasás után ugyan már látom a hibáit, de cseppet sem érdekelnek (azért meg fogom említeni őket).


Főszereplőnk a 28 éves chicagói ingatlanügynök Lauren. Első látásra szimpatikus volt. Ezt olvasva nagy kedvet kaptam hozzá, hogy ingatlanos legyek, ha nagy leszek. Hát azóta azért rájöttem, hogy nem nekem való meló, így fellélegezhet a világ, nem tervezek az lenni. Okos, nem ejtették a fejére, erős önkritikája van, humoros és tökéletesen beleillik a könyvbe. Egyetlen dolog, ami nem tetszett benne, hogy nem akar boszorkány lenni. Mert most komolyan, a hátrányok ellenére ki ne akarna gondolat boszorkány lenni, olyan módon, ahogyan itt leírják? Hát én kapva kapnék az alkamon, biztos, hogy nem haboznék egy másodpercig se. Ő viszont nem, sokáig ellöki magától, de aztán szerencsére megjön az esze. 

"Talán olyan ez, mint a jóga a kezdőknél. Egy darabig egyszerűen fáj"
Imádtam Nat jógaóráit is.
Lauren legjobb barátnője Nat, egy gazdag, előkelő és lássuk be, sznob család fekete báránya. Egész gyerekkorában irányították, nem volt része sok szeretetben, ezért amint tudott, gyökerestül megváltoztatta az életét. Megtalálta azt, amit a legjobban szeret, a jógát. Az egyetemen megismerkedett Laurennel azóta leválaszthatatlanok. Nagyon tetszett a barátságuk, támogatják egymást, néha dorgálják és jóban, rosszaban, boszorkányosban kitartanak egymás mellett. Ugyan Laurent azonosítják boszorkányként, Natnek is teljesen megváltozik az élete Jamie Sullivan, a jóképű Berkley-i boszorkány felbukkanásával, akit azért küldtek, hogy ellenőrizze tényleg boszorkány-e Lauren.
"(…) Márpedig a kiképzetlen boszorkány veszélyes boszorkány.
Sophie: Igen, ezt alaposan a fejünkbe verted, Moira néni. 
Nell: Az nem vitás. Azt hiszem, néha álmomban is mormolom.
Moira: Ami fontos, annak nem árt az ismétlés. (…)"
A Sullivanek nem vörös, hanem fekete hajúak,
de tetszett ez a kép, olyan boszorkányos
Jamie családja hatalmas szerepet kap a történetben. És a családot igazából szinte az összes felvonultatott boszorkányra értem, akár szoros vérkapcsolat nélkül is. Ők azok, akiket az egyik legjobban imádtam a könyvben. Nell, a hármas ikrek Mia, Shay és Ginny, Daniel (bár vele nem igazán találkozunk), Jamie, Jennie néni, Moira néni, Sophie és a többiek. Az egész család cserfes, végtelenül jószívű, a legtöbbje huncutkodásra hajlamos, mindenbe beleüti az orrát, hűséges és nagyrészt boszorkány. Az a szeretet, elfogadás és támogatás, ami köztük van gyönyörűséges. IMÁDTAM őket! 
"Egy férfi, aki három nővérrel nőtt fel, csak tudja, hogyan kell bánni a nők kedélyhullámzásával. Egy frászt. Egy férfi, aki három nővérrel nőtt fel, azt tudja, hogyan kell gyorsan fedezékbe bújni."
De leginkább Aervynt imádtam. Ó, igen drága Aervyn! Ki tudna ellenállni egy pici, göndörhajú, csibész, négyéves kisfiúnak, aki mellesleg hatalmas erejű boszorkány? (Jó Babypsycho-on kívűl)
"Aervyn esetében azonban kétség sem férhetett hozzá, hogy roppant hatalmú boszorkánnyá fog válni, olyan erőssé, amilyet Nell családjában nemzedékek óta nem láttak. Az asszony ezt már akkor tudta, amikor a kisfiú még a pocakjában lubickolt, és pajkos varázsáramlökéseket bocsátott ki jóval azelőtt, hogy Nell megérezte az első rúgásait."
 Imádnivaló volt, minden megmozdulása, elmés beszólása. 
A varázserőhöz a történetben
hozzátartoznak az ásványok is,
igen, lett egy kis ásványmániám is tőle.

Teljesen magával ragadja az embert ez a világ. Olyan nyugodt, hogy elfelejted van rossz a világban. Viszont ez teszi cukormázassá is. Hiszen adott egy világ, ahol élnek boszorkányok, egyesek hatalmas erőkkel. És ezt mégsem használja ki senki! Teljesen valótlan, de pont ezért tetszik nekem annyira, nem kell aggódni semmilyen főgonosz miatt. Ezért is nem izgalmas, szinte egyáltalán nem. Jó az egész egy cukormáz úgy ahogy van, de egyáltalán nem zavar. Ez az a könyv, amit bármikor elővehetek, amitől mindig lenyugszom és elhiteti velem, hogy az élet csodálatos! 

Egyszerűen elbűvölő, zseniális és családias. 


Mágia leírása elsőre bonyolult volt, de aztán azt is imádtam. A versikék aranyosak, bár van rajtuk mit javítani.
"Északtrió szól a földhöz,
a termékeny televényhez,
Északtrió szól a földhöz,
talpunk alatti kövekhez,
Bátran égbe törő szirtekhez.
Északtrió szól a földhöz,
együttesen.
Parancsunkra úgy legyen."
Én, ha választhatnék tuti gondolatboszorkány lennék, ha meg nem az akkor gyógyító, de nem földes, hanem empátiás, az jobban tetszik. Veszélyesebb is ugyan, de semmiféle vonzódást nem érzek a növények iránt.


Berkeley
A modern részét is imádtam. Nagyon vicces, ahogy mondják, hogy Harry Potter például nem tett jót a boszorkányokról alkotott elképzeléseknek, mert a valóságban minden teljesen más. 
"Moira néninek talán akad valahol egy üstje, mert ért a gyógyfüvekhez, de a mai boszorkányokon nem nagyon látni csúcsos kalapot, és igen kevesen tudnak közülünk repülni. Az az egész seprűnyélen lovagolás többé-kevésbé mindig is csak mese volt. Ebben a tekintetben nem tett jót nekünk a Harry Potter."
Az informatikás részt majd jobban kifejtem a következő kötet kapcsán, mert ott nagyobb szerepet kap a programozás. Most csak annyit, hogy nagyon tetszett, ez a szál is, hogy tényleg boszorkányoknak ilyen egyedien modern munkája van és hogy a hármas ikrek ilyen téren, ennyire profik, meg az ahogy elfogadják, hogy az öccsük az aki. Nagyon jó nevelést kaptak. 

Kedvenc jeleneteim:

Amikor Lauren lyukat rúg a falba (nem kell megijedni, csak képletesen), és minden rázúdul.
Amikor Jennie elviszi őt az autista kisfiúhoz, illetve az őstermelői piacra.
A nagy kör.
Amikor Chicagóban meglátogatják a boszorkánykört.
Aervyn érkezése (azon szakadtam a nevetéstől).
Az utolsó jelenet.
Minden mást is szeretek ezek között, de ezek a bestek.

A szerelmi szál aranyos, de nem kap nagy szerepet.


Mindezek mellet nagyon humoros is a könyv. A legnagyobb részében csak szimplán fülig ér a szám, de sokszor nevettem fel a számos poénon, humoros helyzeten.

"– Szóval ez komoly – sóhajtotta. – Tényleg boszorkányoknak képzelik magukat. – Tényleg boszorkány vagyok. Lauren nem tudta, hogy kinevesse, vagy faképnél hagyja a srácot. – Pedig egészen normálisnak néz ki. – Igazán normális vagyok. Szeretek enni, baseballozni, számítógéppel ügyködni, motorozni. – Normális pasi nem képzeli magát boszorkánynak."
Nincsenek benne hosszú táj és helyzetleírások, főleg párbeszédekből illetve a szereplők gondolataiból áll a szöveg, így sokkal könnyebben és gyorsabban lehet olvasni, viszont talán egyeseknek zavaró lehet, hogy esetleg egyáltalán nem tudják, hogy néz ki a helyszín ahol vagyunk.

Nem feltűnő nagyon, de vannak bizonytalanságok a szövegben. Nagyon röviden írnak le mindent, így többször van, hogy nem értem mire is utal egészen pontosan egy-egy mondat. De efölött könnyű elsiklani és lehet, hogy a fordító a ludas.


A vége csodálatos, mily meglepő azt is imádtam. Teljesen lezárt. Ugyan folytatódik a sorozat, de ennek is megvan a tökéletes befejezése és a következő rész főszereplője már nem Lauren lesz.

Hihetetlen mennyire kötődök ehhez a könyvhöz, néha úgy érzem mintha nekem készült volna. Számomra ez A Könyv.

Nem tudom mennyire sikerült leírnom a gondolataim, de én igyekeztem.


Mindenkinek, ajánlom, aki nem bánja a cukormázt, meg, hogy nem kimondottan izgalmas. Szerintem néha mindenkinek kell ilyen is.


10/10*****

Olvasd el!

Még anno a megjelenésekor volt egy Blugturné róla, ahol sok érdekes kiegészítő dolgot meg lehet tudni a boszorkányokról, ásványokról, ilyenekről. Ezek voltak az állomások, szerintem érdemes elolvasni őket, akit érdekel:
05/30 Dreamworld - Boszorkányképességek
05/31 Deszy könyvajánlója - Jóga
06/02 Kristina blogja - Kristályok
05/03 Angelika blogja - Ki kicsoda a regényben? 
06/06 Nem harap a... - Folytatások
06/08 Zakkant olvas - Boszorkányos könyvek, filmek
06/10 Szilvamag olvas - Borítók
06/12 Roni olvas - Idézetek
06/14 Insane Life - Karakterbemutató: Lauren


Következő rész címe Láthatatlan boszorkány. Nemsokára arról is hozok értékelést. 
Olvastad már valamelyik részt? Ha igen, nyugodtan írd meg a véleményed. Ha nem akkor olvasd el, ha kedvet kaptál hozzá és írd meg nekem.
Ha tetszett a bejegyzés, írd meg kommentben!
Szép napot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene